Treningsinformasjon

Norsk English  

Kontaktinfo

Klubbtelefon
37098900
Betjent i treningstid (ukedager 17.00 og utover kvelden).

Klubbmobil
91120003
Hele dagen

Epost
AK (Arrangements Komiteen)
GK (Graderings Komiteen)
Styret (Drift)
Web (Internett ansvarlig)
Utstyr (Salg av utstyr)

Hvor er vi?

Vi har laget en liten veiviser for å hjelpe nye medlemmer å finne oss!

Veiviseren finner du her.

Nedlasting

NB! Bruk høyre museknapp og "lagre mål som" for å laste ned Word dokumenter. Bruker du venste knapp åpnes dokumentet i Internet Explorer, noe som kan ta litt tid.

Login



Tilfeldig sitat eller ordtak
A true friend never gets in your way Unless you happen to be going down.
Ukjent

Gruppeinndeling

De forskjellige gruppene er delt inn etter alder og kunnskapsnivå, for å få likest mulig treningsforhold for alle elevene. Vi deler på alder for å få likest mulig styrkeforhold, høydeforhold og mentale forutsetninger. Deling på kunnskapsnivå gjøres for at det skal være lettere for instruktørene å holde målrettede treninger, uten å måtte ta hensyn til elever som har et annet kunnskapsnivå. Vi har trening mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Noen semestre har vi også fritrening på lørdager, og dette opplyses det om på treningsplanen.



Barn 7 - 13 år.


Dette er en egen trening tilrettelagt for barn. Barnetreningen innholder mer lek og morro enn ungdom- og voksentrening. Det tar lengre tid før man begynner å trene forsvar mot slag og spark, og progressjonen går senere. Barn lærer dessuten ikke forsvar mot våpen. På barnetreningene fokuserer vi veldig sterkt på disiplin, antimobb og etikk. Barna har sitt eget graderingssystem.

Tidspunkt for overflytting til ungdomstrening er veldig forskjellig. Generelt flyttes man over når man er ca. 13 år, men dette vil skje både etter samråd med instruktør og etter elevens eget ønske.


Ungdom 13 - 17 år.


Ungdomstreningen er en blanding mellom barne- og voksentrening. Treningen er mer intensiv og det stilles noe høyere krav til utøveren fysisk, men det er også plass til litt lek og moro. Forsvar mot slag og spark læres relativt raskt, mens forsvar mot våpen er minimalt. Det fokuseres dessuten en del på disiplin og etikk. Ungdomene graderes både etter barnegrader og voksengrader, alt etter hvordan de mestrer teknikkene, men alle ungdommene følger det samme treningsopplegget.

Tidspunkt for overflytting til voksentrening er litt forskjellig. Generelt flyttes man over når man er ca. 16 - 17 år, men dette vil skje både etter samråd med instruktør og etter elevens eget ønske.


Voksne fra 17 år og oppover.


Voksentreningen passer like godt for en på 20 år, som for en på 50 år. Dette er fordi vi legger opp til at man selv bestemmer tempoet og nivået i treningen, men selvfølgelig skal instruktøren prøve å få elvene til å yte mest mulig. Det er mange måter å gjøre det på, men vi bruker ikke tvang. Voksne lærer tidlig forsvar mot alle typer angrep, også slag, spark og våpen. De voksne har sitt eget graderingssystem.


Spesielt tilrettelagt trening


Vi kan også tilby kurs av forskjellige typer. Dette kan være alt fra små kveldskurs eller helgekurs, til kurs som går over flere kvelder eller helger. Kursene kan tilpasses for et spesielt ønske, eller det kan ta utgangspunkt i et av våre ordinære kurs. Vi har erfaring fra spesialopplæring av helsepersonell, vektere, kvinner, blinde, rullestolbrukere og butikkansatte. Ta kontakt med oss for mer informasjon.
Lagt inn: 23.09.2002 23:29:20

KAMPSPORT

Ka du tru?
Lagt inn: 17.10.2007 13:08:56

Oppvarming

Enhver trening innledes med oppvarming, og den starter rolig for å få en grunnvarme i hele kroppen. Tempo og belastning økes gradvis, og mot slutten av oppvarmingen fokuserer man mer på det som det skal trenes på i løpet av treningsøkten.

Oppvarmingens hovedfunksjon er å forebygge skader.

Normalt sett varer en oppvarming 20-30 minutter men tiden kan variere noe avhengig av hva som skal trenes. Vi har noe kortere oppvarming og litt mere lek for barn.

Gode grunner til å varme opp.
1. Forebygge skader.
2. Gjøre deg mentalt klart til å trene.
3. Øke blodsirkulasjonen.
4. Øke leddenes elastisitet.
Lagt inn: 12/31/2002 12:47:28 AM
 

Ingen aktive brukere.

Aktive gjester: 0

Antall besøkende siden 18.Juli.2002 : Disabled

Application started :